Summa sidvisningar

måndag 22 augusti 2011

Mot varmare breddgrader

Tjolahopp!

Det är en lite nervös Josef som skriver det här inlägget. Om exakt 9 dar far jag, Sanna och Paulin till Kenya för att spendera dem 2,5 månaderna på ett barnhem. Jag har så galet stora förväntningar på den här resan! Det ska bli så sjukt intressant o se ett annat land med annan kultur och allt där emellan...Tror den här resan kommer innehålla väldigt många intryck, både glada men också sorgliga. Tror det är väldigt viktigt att se det med, livet är inte en dans på rosor och ibland kanske vi inte märker det i vår vardag här i Sverige då vi lever i överflöd. Pappa säger att dem dryga 5 år han och mamma var i Kongo var dem år som verkligen formade dem, han säger att han är mer afrikan än svensk efter det.

Länkar en skön låt här, det är Switchfoot med deras "Always" En som alltid kommer vara med mig på den här fantastiska resan är Gud. Hoppas på att jag får bli formad av hans närvaro när jag befinner mig på dem varmare breddgraderna. Allt gott! (: http://www.youtube.com/watch?v=gUV6z_uUpQM













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar